Benvenuto

Se la vostra richiesta di registrazione viene rifiutata o non ricevete risposta entro 24 ore
scriveteci e sarete attivati manualmente (ma prima verificate che la nostra email di attivazione non sia  finita nella cartella di SPAM)
aren't you a robot? write us an email to activate an account
info@bicipieghevoli.net

Autore Topic: ahooga (pedelec e non)  (Letto 9767 volte)

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questo topic.

Offline boccia

  • gran visir
  • *****
  • Post: 3508
  • Reputazione: +170/-0
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #15 il: Febbraio 24, 2017, 11:33:24 am »
Complimenti ad entrambi per la bella recensione! Appena Vittorio risponderà a questa discussione, darò un bel punto karma anche a lui, meritatissimo...  ;)

Offline pedalinospaiato

  • apprendista
  • **
  • Post: 98
  • Reputazione: +6/-0
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #16 il: Febbraio 25, 2017, 02:18:58 am »
Grazie per la recensione, molto interessante!

Inviato dal mio GT-N7100 utilizzando Tapatalk


Offline Peo

  • gran visir
  • *****
  • Post: 1473
  • Reputazione: +202/-2
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #17 il: Febbraio 27, 2017, 03:00:23 pm »
Ciao a tutti. Riguardo alla recensione della Ahooga qualche post sopra questo, vi segnalo che con Vittorio abbiamo apportato alcune correzioni e aggiunte. Avevamo dei dubbi su alcuni dati e ce li siamo tolti alla "Gionata della pieghevole" dove abbiamo avuto l'opportunità di riprovarla. Tra l'altro durante quell'evento ha riscosso molto successo soprattutto per via della sua linea e del suo peso davvero contenuto (per una elettrica).
Dahon Vitesse D7  /  Dahon Classic III  /  Velital / Brompton M3(+8) L

Offline Vittorio

  • gran visir
  • *****
  • Post: 3086
  • Reputazione: +207/-0
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #18 il: Febbraio 27, 2017, 03:19:55 pm »
C'erano un paio di imprecisioni dovute a sviste esclusivamente mie (numero dei gradi di assistenza e fissaggio della ruota anteriore sulla staffa di trasporto) che era  assolutamente doveroso correggere, il resto sono piccoli approfondimenti la cui mancanza non inficiava il testo, ma che ci siamo tolti il piacere di fare avendone avuto l'occasione.

Vittorio
Dahon Vitesse D7 (ex "Due Calzini") - Dahon Espresso D24 ex Boccia

Offline occhio.nero

  • Federico
  • Amministratore
  • gran visir
  • *****
  • Post: 10077
  • Reputazione: +176/-1
  • hai voluto la vita?... e mo' pedala!
    • il mio nome è al termine del mio viaggio
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #19 il: Febbraio 27, 2017, 10:26:43 pm »
complimenti per la recensione.  :)

Concordo sulle opinioni che  avanzano qualche perplessità su un utilizzo intermodale spinto.  ::)

ps: il parafango anteriore probabilmente eviterà che gli schizzi di fango finiscano in faccia... ma da quel che vedo sarà difficile proteggere le scarpe.  ???
Federico
Tikit; DahonMuP24; Nanoo; DashP18; BromptonS6L
pedaliamo, pieghiamo, moltiplichiamoci

Offline Sbrindola

  • aka Raffaele
  • Global Moderator
  • gran visir
  • *****
  • Post: 4912
  • Reputazione: +230/-1
  • Solvitur ambulando (pedalando)
    • Bikes & Co on Pinterest
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #20 il: Marzo 10, 2017, 09:51:08 am »
articolo di oggi su Bikerumor



The 20? wheeled Ahooga doesn’t quite look like most other folding bikes on the market. While it shares a similar chainstay pivot design with dual-folding 16? Bromptons, its more traditionally shaped front triangle, full-size bike geometry, and larger wheels are said to offer a much more comfortable and stable feel that better mimics a standard bike. Designed to be a folder that is actually fun to ride, the Ahooga is also quite lightweight for a folding bike and offers a super light add-on e-bike motor for riders looking to get a little boost on the hills without feeling like you are hauling an anchor around town. Plus for cyclists who order a bike within the next week, you can get an Ahooga spceial made in 1 of 215 custom colors for free.



The Ahooga is built around a made-in-Europe light and stiff aluminum frame & fork that eliminates the folding hinges that often make folding bikes ride like a wet noodle. Instead, the Ahooga gets a single main pivot in the chainstay just behind the bottom bracket that swings the rear triangle up under the front.

To accommodate the large (for a folder) 20? wheel, the frame gets a doubled pair of downtubes that allows the rear wheel to fold around inside of the front triangle, while maintaining the front end stiffness afforded by a properly triangulated front end. That means to pack it down all the way, you do end up removing the QR front wheel in addition to folding the frame, stem extension and dropping the seatpost. But the bike’s creators say that it results in a much more comfortable ride that still folds down to just 85 x 74 x 30 cm (33” x 29” x 11”) in about 10 seconds once you get the hang of the sequence of operations down.

The simple layout also means you get a really light folding bike with a pretty standard build. This gray bike is said to weigh just 10kg/22lb and starts in price at just 1270€.



But the other key feature of the Ahooga is the option for a light weight 250W e-bike motor assist. Adding just 3kg/6.6lb to the standard bike’s weight, the electric hub motor and small 7Ah bottle battery is said to get a 50+km range (more for flat terrain, less in hilly areas) off a single charge, while not feeling like it is weighing down the bike when you are pedaling along unaided. With the motor assist setup, the Ahooga Ebike starts at 2100€, but otherwise uses the exact same base frame.

Both versions of the bike includes a set of basic roll-up flexible fenders that do the bulk of the job of keeping road spray at bay (that’s them coiled up behind the headtube and on the seatstays above). The Ahooga has a 105cm wheel base bringing it to 153cm long when extended, with its fat 35mm wide Schwalbe Kojak slicks. Gearing is handles by some pretty basic Shimano Acera kit and its 7 speed 11-28 cassette.

The bikes come standard in black or white or a couple of other solid block colors for a small upcharge, but if you order a bike direct from now until March 15 (and use the code: AHOOGERMANY) you can get a bike in any of the 215 colors of the RAL palette for no extra charge.

Offline Vittorio

  • gran visir
  • *****
  • Post: 3086
  • Reputazione: +207/-0
ahooga (pedelec e non)
« Risposta #21 il: Marzo 10, 2017, 05:44:15 pm »
Sui 10 secondi sufficienti per piegarla non ci metterei la mano sul fuoco, anche dopo un po' di pratica, per il resto mi sembra tutto condivisibile

Vittorio
Dahon Vitesse D7 (ex "Due Calzini") - Dahon Espresso D24 ex Boccia

Tags: pedelec